VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
spoločnosti MARTIVA s.r.o., prevádzkovateľa internetového portálu pre donášku jedál umiestneného na adrese www.FAJNOTA.sk pre kúpne zmluvy uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na internetovej stránke www.FAJNOTA.sk. (ďalej „Všeobecné obchodné podmienky“)
Základné informácie o prevádzkovateľovi
Internetový predaj jedál a nápojov (ďalej aj „internetový obchod“) na web stránke www.FAJNOTA.sk realizuje spoločnosť:
- Názov společnosti : MARTIVA s. r. o.
- Adresa společnosti : Račianska 88 B 831 02 Bratislava – mestská časť Nové Mesto
- Názov a adresa prevádzky : Fajnota
- Kontaktná osoba za spoločnosť: Ing.Bc Robert Komár
- email : fajnota.sk@gmail.com
- mobil: +421 948 921 755
- Adressa prevádzky:
- Ulica Hraničná 12
- Mesto Bratislava
- Slovenská republika
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri
- IČO: 50788159
- DIČ: 2120478261
- IČ DPH: SK2120478261
- IBAN: SK2120478261
- SWIFT: SK4311000000002942117885
- email: Fajnota.sk@gmail.com
- zákaznícka linka: 0918 537 207
- Orgán trhového dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia
- Adresa:
- P. O. BOX 29
- Bajkalská 21/A
- 827 99 Bratislava
- tel. č: 02/58 27 21 03, 02/58 27 21 40
- email: ba@soi.sk, info@soi.sk
I. Úvodné ustanovenia a základné pojmy
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, tzn. spoločnosti FAJNOTA s.r.o. o sídlom G. Bethlena 4350/8, 940 02 Nové Zámky, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel: Sro, vložka č.: 50639/N ako predávajúceho (ďalej len „predávajúci“ alebo „prevádzkovateľ”) a zákazníka ako kupujúceho, vyplývajúce z ich zmluvného vzťahu, predmetom ktorého je kúpa jedla a/alebo nápojov ponúkaného predávajúcim a jeho doručenie kupujúcemu, uzavretého na diaľku výlučne prostredníctvom telefónu alebo tejto internetovej stránky (ďalej len „kúpna zmluva“).
- Predávajúcim/prevádzkovateľom sa rozumie spoločnosť MARTIVA s.r.o., zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu, telefónne číslo +421 918 537 207, e- mailová adresa: fajnota.sk@gmail.com, ktorá prevádzkuje bar/reštauráciu FAJNOTA nachádzajúcu sa na adrese Ulica Hraničná 12 (ďalej len „reštaurácia“).
- Zákazníkom sa sa rozumie fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá v zmysle týchto Všeobecných obchodných podmienok uzatvorí s predávajúcim kúpnu zmluvu alebo (kde to vyplýva z kontextu) každá fyzická osoba, ktorej má byť v zmysle kúpnej zmluvy doručené jedlo a/alebo nápoje (ďalej len „tovar“).
- Spotrebiteľom sa rozumie zákazník, ktorý je fyzickou osobou a ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že na zmluvný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom sa vzťahujú všetky ustanovenia týchto Všeobecných obchodných podmienok.
- Objednávka znamená návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy s predávajúcim uskutočnený prostredníctvom e-shopu, emailovou správou, telefonicky alebo osobne u predávajúceho spôsobom a za podmienok stanovených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
- Kúpna zmluva znamená kúpnu zmluvu uzavretú medzi predávajúcim a kupujúcim, na základe ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar do miesta určenia a kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar a zaplatiť predávajúcemu za objednaný tovar kúpnu cenu a cenu za prepravu. Neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy sú tieto Všeobecné obchodné podmienky.
- Tovarom sa rozumie jedlo a nápoje ponúkané predávajúcim.
- Zmluvné strany je spoločné označenie pre predávajúceho a kupujúceho.
II. Objednávka a dodacie podmienky
- K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej predávajúci dodá kupujúcemu objednaný tovar (ďalej len „kúpna zmluva“, alebo tiež „zmluva“) dochádza na základe návrhu kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy (objednávka) a prijatia návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho (potvrdenie objednávky).
- Platbu je možné zrealizovať: Osobne na prevádzke počas otváracích hodín danej prevádzky, prípadne pri prevzatí tovaru pri dovoze, a to hotovosťou, gastro lístkami alebo platobnou kartou uvedenými na tejto webstránke. Pri platbe platobnou kartou je nutné tento spôsob úhrady hlásiť vopred už pri objednaní tovaru výberom spôsobu platby. Besteron (www.besteron.sk) platba cez virtuálny POS terminál Besteron, možné je zaplatiť kartami VISA a MASTERCARD
- Návrhom na uzavretie zmluvy je v zmysle vyššie uvedeného objednávka kupujúceho adresovaná predávajúcemu vo forme vyplnenia elektronického formulára na internetovej stránke www.fajnota.sk, objednávka vo forme e-mailovej správy zaslanej kupujúcim predávajúcemu, prípadne telefonicky na telefónnom čísle +421 918 537 207 zadaná objednávka.
- Pre realizáciu objednávky prostredníctvom vyplnenia a odoslania elektronického objednávkového formulára na internetovej stránke predávajúceho je potrebné aby kupujúci uviedol všetky údaje predávajúcim požadované vo formulári objednávky. Pri realizácii objednávky je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje.
- Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, ak uvedie v objednávke firemnú adresu vrátane identifikačné číslo organizácie, nie je možné na právne vzťahy medzi ním ako kupujúcim a predávajúcim použiť právnu úpravu vzťahujúcu sa na spotrebiteľa a vzťahuje sa na neho právna úprava, ktorou sa spravujú právne vzťahy medzi podnikateľskými subjektami.
- Kupujúci si môže na internetovom obchode www.fajnota.sk objednať tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo PRIDAŤ DO KOŠÍKA, resp. tlačidlo so symbolom nákupného košíka.
- Opis tovaru, jeho podrobná špecifikácia a cena sú uvedené priamo pri jednotlivých tovarových položkách.
- Kupujúci vytvorí objednávku tak, že vybraný tovar vloží do nákupného košíka stlačením tlačidla PRIDAŤ DO KOŠÍKA (resp. stlačením tlačidla so symbolom nákupného košíka), následne stlačí tlačidlo so symbolom nákupného košíka v pravom hornom rohu stránky kde v časti „Zhrnutie objednávky“ získa prehľad o tovaroch, ktoré už v nákupnom košíku má vložené. Kupujúci v elektronickom formulári vyplní údaje pre správne doručenie objednaného tovaru v rozsahu meno, priezvisko, adresa pre doručenie tovaru, telefónne číslo a email, zvolí spôsob platby za tovar.
- Kupujúci pred odoslaním objednávky potvrdí, že sa oboznámil a súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami, že sa oboznámil so zásadami na ochranu osobných údajov a berie na vedomie spracovanie osobných údajov pre účel vybavenia objednávky. Následne odošle objednávku tlačidlom ZÁVÄZNÁ OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY. Týmto krokom je tovar zo strany kupujúceho záväzne objednaný a cenu zrealizovanej objednávky je kupujúci povinný zaplatiť.
- Predávajúci zabezpečí, aby každej objednávke bola priradená jednoznačná identifikácia objednávky prostredníctvom jedinečného čísla.
- Za záväzné akceptovanie objednávky uskutočnenej kupujúcim a moment uzatvorenia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, sa považuje e-mailové potvrdenie/akceptácia objednávky zo strany predávajúceho, ktoré kupujúci obdrží od predávajúceho.
- Po akceptácii objednávky kupujúceho zo strany predávajúceho sa stáva objednávka záväznou pre obe zmluvné strany a kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim je uzavretá.
- Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, cene, čase a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky predávajúcim.
- Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúceho, a to aj bez uvedenia dôvodu.
- Predávajúci oboznamuje kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom a kupujúci berie na vedomie, že v zmysle ustanovenia §7 ods. 6 písm. d) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v účinnom znení (ďalej len „Zákon č. 102/2014 Z.z.“) nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle ustanovenia §7 ods. 1 písm. a) Zákona č. 102/2014 Z.z., tzn. nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu, keďže ide o predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
III. Ceny tovaru a platobné podmienky
- Informácie o kúpnej cene tovaru sú zverejnené pri každom jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny uvedené pri jednotlivých tovaroch platia pri odbere jedného kusu a platné sú v momente odoslania objednávky tovaru.
- Všetky ceny tovaru sú stanovené v mene EUR zahŕňajú príslušnú sadzbu dane z pridanej hodnoty (DPH).
- Ceny tovarov zahŕňajú aj náklady na zabalenie tovaru.
- Ceny tovarov nezahŕňajú náklady na ich doručenie na miesto uvedené kupujúcim v objednávke. Cena za doručenie tovaru je uvedená v objednávke tovaru osobitne.
- Predávajúci má právo kedykoľvek zmeniť ponuku alebo ceny tovarov.
- Kupujúci po uzavretí kúpnej zmluvy s predávajúcim je povinný záväzne objednaný tovar predávajúcemu uhradiť spolu s cenou za doručenie tovaru na miesto určené kupujúcim (ďalej len „celková cena“).
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu celkovú cenu jedným z nasledujúcich spôsobov, spomedzi ktorých je kupujúci oprávnený vybrať si pri objednávaní tovaru:
- platobnou kartou pri doručení,
- v hotovosti pri doručení.
- V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané prijatie objednávky podľa článku II. bod 10 týchto Všeobecných obchodných podmienok.
IV. Dodacie podmienky
- Dodania kuriérskou službou – cena za dovoz závisí od adresy doručenia, ktorú je možné zistiť zadaním svojej adresy pri vytáraní objednávky a v súhrne objednávky. Pri prevzatí tovaru priamo na prevádzke, teda pri osobnom odbere sa cena za dovoz neúčtuje.
- Predávajúci sa zaväzuje:
- Dodať správny druh a množstvo tovaru tak, ako bolo uvedené v čase objednávky, na základe objednávky zákazníka v dohodnutej ceneAdekvátne zabaliť tovar a dodať objednávku v dohodnutej lehote dodania. V prípade, že objednávku nie je možné splniť (dodať) bude zákazník kontaktovaný operátorom a bude mu ponúknutý podobný produkt. V prípade, že objednávku nie je možné doručiť v dohodnutej lehote je zákazník kontaktovaný operátorom na dohodnutie ďalšieho postupu.Vystaviť a priložiť daňový doklad – pokladničný blok
- Kupujúci sa zaväzuje:
- Prevziať objednaný tovar a zaplatiť za objednaný tovar
- Predávajúci je povinný dodať tovar na základe objednávky zo strany kupujúceho v dohodnutom čase, množstve, kvalite a cene.
- Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar v dohodnutom čase, množstve, kvalite a cene.
- Kupujúci si na doručenie tovaru môže vybrať jeden z nasledujúcich spôsobov:
- osobný odber v reštaurácii, alebo
- doručenie na adresu uvedenú kupujúcim osobou poverenou predávajúcim (ďalej len „kuriér“),
- Predávajúci sa zaväzuje doručiť objednaný tovar kupujúcemu na ním určené miesto a to najneskôr do 90 minút od prijatia objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Čas doručenia tovaru kupujúcemu závisí najmä od množstva objednávok, ktoré predávajúci spracováva.
- Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste určenom v objednávke ako adresa dodania. Pri prevzatí dodaného tovaru je kupujúci povinný skontrolovať dodaný tovar.
- Záväzok predávajúceho dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a mieste určenom v objednávke, resp. odmietne prevziať dodaný tovar. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme riadne a včas, má predávajúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Kupujúci sa zaväzuje poskytnúť predávajúcemu primeranú súčinnosť pri dodaní objednaného tovaru, tzn. najmä: odpovedať na telefonický hovor kuriéra za účelom dodania objednaného tovaru a prevziať dodaný tovar.
- Predávajúci nezodpovedá za škodu spôsobenú oneskoreným dodaním objednaného tovaru zákazníkovi, ktoré bolo zapríčinené kupujúcim, (napr. uvedením nesprávnej adresy, kam má byť tovar doručený, neodpovedanie na telefonický hovor kuriéra a pod.) alebo vyššou mocou (napr. dopravná situácia alebo poveternostné podmienky brániace doručeniu tovaru a pod.).
V. Reklamácie tovaru a ich vybavovanie
- Reklamácie sú vybavované telefonicky denne v čase otvorenej prevádzky a na telefónnom čísle 0904689641, alebo osobne na príslušnej prevádzke počas otváracej doby.
- Záruka
- Záruka platí max. 30 min. po dodaní tovaru. Tovar je možné reklamovať ak nezodpovedá kvalite a druhu objednaného tovaru, pre reklamáciu musí byť zachovaných 75% objemu z tovaru. Predmetom reklamácie pri dodaní kuriérskou službou nemôže byť dodržanie výdajnej teploty menu. V prípade špecifickej reklamácie je možné pri reklamácii akceptovať menej ako 75% objemu z tovaru. Na základe dohody so zákazníkom je vykonaná náprava (výmena tovaru, vrátenie peňazí, alebo iná kompenzácia).
- Spôsob vrátenia tovaru
- osobne na prevádzkeprostredníctvom kuriéra po dohode
- Spôsob vrátenia peňazí pri uznaní reklamácie
- pri hotovostnej platbe za objednávku peniaze vrátime ihneď v hotovosti pri bezhotovostnej platbe za objednávku peniaze vrátime do 30 dní dobropisom na účet platiteľa
- V prípade, ak má tovar vadu, t. j. napr. má nižšiu kvalitu alebo rozsah, ako bolo dohodnuté, má kupujúci právo reklamovať ho.
- Za vadu tovaru sa nepovažuje, ak neboli naplnené očakávania kupujúceho (napr. tovar kupujúcemu nechutí, ale bol pripravený v súlade s bežnou praxou, technologickými postupmi a receptúrou predávajúceho), ale tovar pritom netrpí kvalitatívnou vadou.
- V prípade doručovania tovaru prostredníctvom kuriéra, sa za vadu tovaru nepovažuje ani nedodržanie výdajnej teploty tovaru.
- Ak kupujúci zistí, že vada tovaru, ktorá má byť predmetom reklamácie, spočíva:
- v akosti tovaru, nemôže ďalej tovar konzumovať,
- v druhu dodaného tovaru alebo množstve tovaru, nemôže začať tovar konzumovať, a je povinný bez zbytočného odkladu o tejto vade tovaru informovať predávajúceho. Pritom platí, že tovar môže byť skonzumovaný maximálne v rozsahu 25%, v opačnom prípade nie je možné reklamáciu tovaru uznať.
- Ak má tovar zjavné vady (napr. je kupujúcemu dodaný iný druh tovaru ako bol objednaný a pod.) je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu informovať o takejto vade predávajúceho, resp. kuriéra, inak právo kupujúceho na reklamáciu zaniká.
- Ak má tovar skryté vady (napr. menšiu hmotnosť ako je uvedené) je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu informovať o takejto vade predávajúceho na telefónnom čísle +421 910 362 125, inak právo kupujúceho na reklamáciu zaniká (najmä ak už nie je možné overiť existenciu vady).
- Záručná doba na tovar je najviac 15 minút od jeho dodania, ak nie je na jeho obale uvedené inak.
- Po uplatnení reklamácie kupujúcim, ho predávajúci poučí o právach a povinnostiach vyplývajúcich mu z vád podľa zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v účinnom znení.
- O uplatnení reklamácie predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, že kupujúci podá reklamáciu telefonicky, predávajúci mu predmetné potvrdenie doručí e-mailom, ktorý je kupujúci povinný poskytnúť predávajúcemu za účelom vybavenia reklamácie.
- Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu potrebnú súčinnosť pri vybavovaní reklamácie.
- Ak má tovar odstrániteľnú vadu (ide napríklad o omyl v množstve, skladbe a druhu tovaru), má kupujúci právo, aby bola táto riadne, bezplatne a bez zbytočného odkladu odstránená. Za odstrániteľné vady sa považujú vady, ktorých odstránením neutrpí kvalita a vlastnosti tovaru.
- V prípade odstrániteľných vád, ak reklamovaný tovar nebol vôbec kupujúcim požitý, môže kupujúci namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, resp. jej časti, ak sa vada týka len jeho časti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- V prípade neodstrániteľných vád, ktoré bránia v riadnom užívaní tovaru alebo služby má kupujúci právo na výmenu tovaru, ak je to možné alebo právo od zmluvy odstúpiť, pričom má nárok na vrátenie už zaplatenej kúpnej ceny za tovar.
- V prípade neodstrániteľných vád, ktoré nebránia v riadnom užívaní tovaru má zákazník právo na primeranú zľavu z ceny.
- Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z vyššie uvedených práv (podľa typu vady) si uplatňuje, predávajúci vybaví reklamáciu ihneď v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim, resp. v odôvodnených prípadoch, do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- O vybavení reklamácie predávajúci vydá kupujúcemu písomný doklad, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
VI. Vybavovanie sťažností a podnetov
- Sťažnosti a podnety môže kupujúci uplatniť osobne na predajni predávajúceho, na adrese sídla predávajúceho, alebo na e-mailovej adrese info@fajnota.sk
- Odpoveď na uplatnenú sťažnosť alebo podnet bude kupujúcemu odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od jeho prijatia.
VII. Alternatívne riešenie sporov
- Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
- Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).
- Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR.
- Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.
- Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH.
- Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ.
- Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
- Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na webovom portáli MH SR a v Zákone č. 391/2015 Z.z.
VIII. Odstúpenie od zmluvy
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej dištančným spôsobom alebo od zmluvy uzavretej mimo obchodných priestorov v lehote štrnástich dní. Ak nie je ďalej ustanovené inak, končí sa lehota uplynutím štrnástich dní odo dňa uzavretia zmluvy.
- Ak je predmetom záväzku kúpa tovaru, končí sa lehota uplynutím štrnástich dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba odlišná od dopravcu prevezieme tovar, alebo
- posledný kus tovaru, ak objedná spotrebiteľ v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne,
- poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo
- prvú dodávku tovaru, ak je v zmluve dojednaná pravidelná dodávka tovaru po dohodnutú dobu.
- Ak je predmetom záväzku dodávka vody, plynu alebo elektriny, ktoré nie sú predávané v obmedzenom objeme alebo v určitom množstve, tepla z diaľkového vykurovania alebo poskytnutie digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, končí sa lehota uplynutím štrnástich dní odo dňa uzavretia zmluvy.
- Ak spotrebiteľ nebol poučený o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 1820 ods. 1 písm. i), môže od zmluvy odstúpiť do jedného roka odo dňa uplynutia lehoty podľa odsekov 1, 2 alebo 3. V prípade, že podnikateľ poučil spotrebiteľa o práve odstúpiť od zmluvy do jedného roka odo dňa uvedeného v odsekoch 1, 2 alebo 3, skončí sa lehota na odstúpenie uplynutím štrnástich dní odo dňa, keď spotrebiteľ dostal poučenie.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy
- o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za odplatu, iba ak začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy,
- o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výchyliek finančného trhu nezávisle od vôle podnikateľa a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
- o dodaní alkoholických nápojov, ktorých skutočná hodnota bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s tým, že dodanie je možné uskutočniť až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výchyliek trhu nezávislých na vôli podnikateľa,
- o dodávke tovaru vyrobeného podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám,
- o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
- o neodkladnej oprave alebo údržbe, ktorá sa má vykonať na mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to však neplatí pre vykonanie iných ako vyžiadaných opráv či dodanie iného tovaru ako náhradných dielov nutných na vykonanie opravy alebo údržby,
- o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť po tom, čo ho spotrebiteľ porušil,
- o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu v zapečatenom obale, ak ho spotrebiteľ porušil,
- o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie,
- o ubytovaní, preprave tovaru, nájme dopravného prostriedku, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ sa má podľa zmluvy plniť k určitému dátumu alebo v určitom období,
- uzatvárané na základe verejnej dražby podľa iného zákona, ktoré môže byť spotrebiteľ fyzicky prítomný, alebo
- o dodaní digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, po tom, čo sa začalo s plnením; v prípade plnenia za odplatu, pokiaľ začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, spotrebiteľ bol poučený, že tým právo odstúpiť od zmluvy zaniká, a podnikateľ mu poskytol potvrdenie podľa § 1824a ods. 1 a 2 alebo § 1828 ods. 3 a 4.
IX. Ochrana osobných údajov
- Prevádzkovateľom informačných systémov je predávajúci – obchodná spoločnosť FAJNOTAo sídlom adresa, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu, oddiel: Sro, vložka č.:, telefónne číslo +421, e- mailová adresa .
- Osobu zodpovednú za ochranu osobných údajov prevádzkovateľa môže dotknutá osoba kontaktovať na e-mailovej adrese: info@fajnota.sk
- Dotknutou osobou sa rozumie kupujúci, ktorý je fyzickou osobou a ktorého osobné údaje predávajúci/prevádzkovateľ spracúva (ďalej v tomto článku VOP len „dotknutá osoba“).
- Predávajúci v tomto článku Všeobecných obchodných podmienkach poskytuje dotknutej osobe informácie, ktoré súvisia so spracúvaním poskytnutých osobných údajov podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „Nariadenie GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v účinnom znení (ďalej len „Zák. č. 18/2018 Z.z.“).
- Osobné údaje dotknutej osoby uvedené v objednávke, tzn. osobné údaje dotknutej osoby najviac v rozsahu: meno, priezvisko, adresa, kam má byť doručený tovar, telefonický kontakt, emailová adresa, objednaný tovar a prípadná poznámka k objednávke budú na základe právneho základu podľa čl. 6. ods. 1. písm. b) Nariadenia GDPR spracúvané bez súhlasu dotknutej osoby, a to na účel plnenia predmetu zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba alebo na vykonávanie opatrení v predzmluvných vzťahoch predávajúceho a predávajúceho ktoré sa uskutočňujú na žiadosť kupujúceho, resp. dotknutej osoby, nakoľko spracúvanie týchto osobných údajov je nevyhnutné na plnenie takejto zmluvy alebo na vykonanie opatrení pred uzatvorením zmluvy.
- Osobné údaje dotknutých osôb podľa tohto bodu bude predávajúci/prevádzkovateľ spracúvať najviac do uplynutia 6 mesiacov od doručenia tovaru. Poskytnutie osobných údajov podľa tohto bodu je nevyhnutné na uzavretie zmluvy alebo na vykonanie opatrení pred uzatvorením zmluvy, preto v prípade neposkytnutia týchto osobných údajov dotknutou osobou nebude možné zmluvu uzavrieť, resp. vykonať predmetné opatrenia.
- Dotknutá osoba je povinná poskytnúť predávajúcemu/prevádzkovateľovi len pravdivé, správne a aktuálne osobné údaje. Dotknutá osoba sa zaväzuje, že vždy oznámi predávajúcemu/prevádzkovateľovi svoje pravdivé, správne a aktuálne osobné údaje.
- Predávajúci/prevádzkovateľ v zmysle čl. 13 ods. 1 písm. e) a f) Nariadenia GDPR informuje dotknutú osobu, že jej osobné údaje:
- budú sprístupnené príjemcom, resp. tretím stranám, ktorými sú:
- subjekty, ktorým zo zákona vzniká právo na sprístupnenie týchto údajov,
- kuriér, ak má byť tovar doručený kupujúcemu mimo reštaurácie,
- v prípade vzniku sporu, ktorého predmetom budú zmluvné a/alebo mimozmluvné záväzky súvisiace so zmluvným vzťahom medzi predávajúcim a dotknutou osobou budú osobné údaje dotknutej osoby poskytnuté nasledujúcim príjemcom: príslušnému súdu, resp. príslušnému orgánu verejnej moci a právnemu zástupcovi predávajúceho, poverenému na jeho zastupovanie pri riešení takto vzniknutého sporu súdnou alebo mimosúdnou cestou;
- nebudú prenášané do tretích krajín.
- Predávajúci/prevádzkovateľ týmto poskytuje dotknutej osobe informácie o jej právach v súlade s čl. 13 ods. 2 písm. b) Nariadenia GDPR. Dotknutá osoba má:
- právo požadovať od predávajúceho/prevádzkovateľa prístup k osobným údajom, ktoré sa jej týkajú, tzn. predávajúci/prevádzkovateľ na základe žiadosti dotknutej osoby podľa bodu 9. tohto článku, v ktorej dotknutá osoba uplatní toto právo, vystaví a doručí dotknutej osobe potvrdenie o tom, či predávajúci/prevádzkovateľ spracúva osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a ak tomu tak je, vyhotoví a doručí tejto dotknutej osobe kópiu týchto osobných údajov a zároveň informuje dotknutú osobu o :
- účele spracúvania jej osobných údajov,
- kategórii spracúvaných osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby,
- príjemcoch, ktorým boli alebo budú tieto osobné údaje poskytnuté,
- predpokladanej dobe uchovávania týchto osobných údajov, resp. kritériách na jej určenie,
- existencii práv dotknutej osoby podľa písm. b) až f) tohto bodu,
- práve podľa bodu 13. tohto článku .,
- zdroji odkiaľ predávajúci/prevádzkovateľ získal osobné údaje tejto dotknutej osoby, ak tieto nezískal priamo od nej;
- právo na opravu jej osobných údajov, tzn. predávajúci/prevádzkovateľ na základe žiadosti dotknutej osoby podľa bodu 10. tohto článku, v ktorej dotknutá osoba uplatní toto právo, bez zbytočného odkladu opraví nesprávne osobné údaje, ktoré sa týkajú tejto dotknutej osoby; so zreteľom na účely spracúvania má dotknutá osoba právo tiež na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia;
- právo na vymazanie jej osobných údajov, tzn. predávajúci/prevádzkovateľ na základe žiadosti dotknutej osoby podľa bodu 9. tohto článku, v ktorej dotknutá osoba uplatní toto právo, bez zbytočného odkladu vymaže osobné údaje, ktoré sa týkajú tejto dotknutej osoby, ak je zároveň splnený jeden z nasledovných dôvodov:
- osobné údaje dotknutej osoby už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali,
- dotknutá osoba odvolala súhlas, na základe ktorého sa toto spracúvanie vykonáva a neexistuje iný právny základ pre ich spracúvanie,
- dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu jej osobných údajov podľa písm. e) tohto bodu,
- osobné údaje dotknutej osoby sa spracúvali nezákonne alebo
- osobné údaje dotknutej osoby musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa všeobecne záväzného právneho predpisu Európskej Únie alebo Slovenskej republiky; Právo na vymazanie osobných údajov sa neuplatňuje, ak je spracúvanie potrebné:
- na uplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie,
- na splnenie zákonnej povinnosti, ktorá si vyžaduje ich spracúvanie podľa všeobecne záväzného právneho predpisu Európskej Únie alebo Slovenskej republiky alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme,
- z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia v zmysle čl. 9, ods. 2 písm. h) a i) a čl. 9, ods. 3 GDPR,
- na účely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely, pokiaľ je pravdepodobne, že uplatnenie práva na vymazanie by znemožnilo alebo závažným spôsobom sťažilo dosiahnutie cieľov takéhoto spracúvania alebo
- na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
- právo na obmedzenie spracúvania jej osobných údajov, tzn. predávajúci/prevádzkovateľ na základe žiadosti dotknutej osoby podľa bodu tohto článku, v ktorej dotknutá osoba uplatní toto právo, obmedzí spracúvanie jej osobných údajov, t. j. pozastaví ďalšie spracovateľské operácie s týmito osobnými údajmi, ak:
- dotknutá osoba napadla správnosť jej spracúvaných osobných údajov, pričom spracúvanie sa v tomto prípade obmedzí na obdobie, kým sa overuje správnosť týchto osobných údajov,
- spracúvanie je protizákonné a dotknutá osoba namieta proti vymazaniu osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia,
- predávajúci/prevádzkovateľ už nepotrebuje tieto osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebuje ich dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov alebo
- dotknutá osoba namieta spracúvanie jej osobných údajov podľa časti (i), písm. e) tohto bodu, pričom spracúvanie sa v tomto prípade obmedzí na obdobie, kým sa overí či oprávnené dôvody na strane predávajúceho/prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby;
- Osobné údaje, ktorých spracúvanie je obmedzené v zmysle tohto písm. d) sa s výnimkou ich uchovávania spracúvajú len so súhlasom dotknutej osoby alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu Európskej Únie alebo členského štátu;
- právo namietať proti spracúvaniu jej osobných údajov, tzn. dotknutá osoba má právo kedykoľvek žiadosťou podľa bodu 9. tohto článku namietať proti spracúvaniu jej osobných údajov
- z dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie, ak právnym titulom ich spracúvania je oprávnený záujem predávajúceho/prevádzkovateľa alebo tretej osoby, nad ktorým neprevažujú záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby, ktoré si vyžadujú ochranu osobných údajov a to vrátane profilovania založeného na uvedenom právnom titule ich spracúvania alebo v prípade spracúvania jej osobných údajov na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely s výnimkou prípadov, keď je spracúvanie nevyhnutné na plnenie úlohy z dôvodov verejného záujmu alebo
- za účelom priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom;
- Osobné údaje spracúvané na účely priameho marketingu, ktorých spracúvanie dotknutá osoba namietla sa na tento účel nesmú ďalej spracúvať;
- právo na prenosnosť jej osobných údajov, tzn. predávajúci/prevádzkovateľ na základe žiadosti dotknutej osoby podľa bodu 9. tohto článku, v ktorej dotknutá osoba uplatní toto právo, poskytne dotknutej osobe v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a ktoré táto dotknutá osoba poskytla predávajúcemu/prevádzkovateľovi, pričom dotknutá osoba má právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi informačných systémov bez toho, aby jej v tom bránil predávajúci/prevádzkovateľ a to za súčasného splnenia podmienok, že:
- tieto osobné údaje predávajúci/prevádzkovateľ spracúva na základe súhlasu dotknutej osoby alebo je ich spracúvanie nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, resp. na vykonanie opatrení pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby a zároveň
- ich spracúvanie sa vykonáva automatizovanými prostriedkami.
- Dotknutá osoba môže uplatniť svoje práva uvedené v bode 9. tohto článku, resp. v čl. 15 až 22 a článku 34 Nariadenia GDPR voči predávajúcemu/prevádzkovateľovi žiadosťou a to doručenou:
- písomne na adresu sídla predávajúceho/prevádzkovateľa alebo reštaurácie uvedené v bode 1. tohto článku, alebo
- elektronickou komunikáciou na e-mailovej adrese info@fajnota.sk, alebo
- osobne na adrese sídla alebo prevádzkarne predávajúceho/prevádzkovateľa uvedenú v bode 1. tohto článku za predpokladu, že sa preukázala totožnosť dotknutej osoby. Ak dotknutá osoba podala žiadosť elektronickými prostriedkami, informácie sa podľa možnosti poskytnú elektronickými prostriedkami, pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsob ich poskytnutia.
- Predávajúci/prevádzkovateľ poskytne dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jej žiadosti podľa bodu 10. tohto článku do jedného mesiaca od doručenia tejto žiadosti. Uvedená lehota sa môže v prípade potreby predĺžiť o ďalšie dva mesiace, pričom sa zohľadní komplexnosť žiadosti a počet žiadostí. Predávajúci/prevádzkovateľ informuje o každom takomto predĺžení príslušnú dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi zmeškania lehoty. Informácie podľa prvej vety tohto bodu poskytne predávajúci/prevádzkovateľ bezplatne okrem prípadov uvedených v bode 12., písm. (i) tohto článku.
- Ak sú žiadosti dotknutej osoby podľa bodu 10. tohto článku zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, predávajúci/prevádzkovateľ môže
- požadovať od dotknutej osoby úhradu primeraného poplatku zohľadňujúceho administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo na oznámenie alebo na uskutočnenie požadovaného opatrenia, alebo
- odmietnuť konať na základe žiadosti.
- Dotknutá osoba má v súlade s čl. 77 a nasl. Nariadenia GDPR právo pri podozrení, že jej osobné údaje sú spracúvané v rozpore s Nariadením GDPR podať sťažnosť príslušnému dozornému orgánu, tzn. Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky. Dotknutá osoba, ktorá tvrdí, že je priamo dotknutá na svojich právach pri spracúvaní jej osobných údajov má v zmysle ustanovenia § 100 Zákona č. 18/2018 Z.z. právo podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
- Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností predávajúci/prevádzkovateľ uvádza, že nebude pri spracúvaní jej osobných údajov dotknutej osoby používať automatizované rozhodovanie ani profilovanie.
- Súbory cookie sú malé textové súbory, ktoré webový portál predávajúceho ukladá v zariadení dotknutej osoby (napr. počítač, tablet, mobilný telefón) pri jej prehliadaní. Vďaka týmto súborom si webový portál predávajúceho na určitý čas uchováva informácie o krokoch a preferenciách dotknutej osoby, takže ich pri ďalšej návšteve webového portálu predávajúceho alebo prehliadaní jeho jednotlivých stránok nemusí dotknutá osoba opätovne uvádzať.
- Súbory cookie môžu byť dočasné alebo trvalé. Dočasné súbory cookie sa ukladajú v zariadení dotknutej osoby len do zatvorenia prehliadača dotknutou osobou. Trvalé súbory cookie nie sú automaticky odstránené po zatvorení prehliadača dotknutou osobou, ale sa ukladajú v jej zariadení po dobu najviac 3 roky. Tieto trvalé súbory cookie môžu byť kontrolované pri každej návšteve webového portálu predávajúceho. Informácie, ktoré predávajúci zhromažďuje prostredníctvom súborov cookie sú: typ prehliadača, internetová adresa, z ktorej sa dotknutá osoba pripojila na webový portál predávajúceho , IP adresa zariadenia, posledná prezeraná ponuka na danom zariadení na webovom portáli predávajúceho, súhlas dotknutej osoby s využívaním súborov cookie nastavený v prehliadači.
- Povolenie využívania súborov cookie nie je nevyhnutne potrebné na fungovanie webového portálu predávajúceho, ale poskytne dotknutej osobe lepší používateľský komfort pri práci s ním. Súbory cookie môže dotknutá osoba kedykoľvek vymazať alebo zablokovať. V takomto prípade sa však môže stať, že určité funkcionality webového portálu predávajúceho nebudú fungovať tak, ako by mali.
- Informácie ukladané v súboroch cookie používaných predávajúcim neobsahujú žiadne informácie slúžiace na identifikáciu dotknutej osoby. Súbory cookie sa používajú výhradne na účely
- uchovávania informácií o nedávno prezeranej ponuke dotknutou osobou,
- preverovanie účinnosti webového portálu predávajúceho a
- uchovávania súhlasu, resp. nesúhlasu dotknutej osoby s využívaním súborov cookie.
X. Záverečné ustanovenia
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim, a sú pre obe zmluvné strany záväzné.
- Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. záväznou objednávkou a potvrdením objednávky, prípadne individuálne dohodnutými podmienkami), ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a príslušnými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v účinnom znení, zákonom č. 102/2014 Z.z. a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v účinnom znení. Ustanovenia kúpnej zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných obchodných podmienok a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Pre konkrétnu kúpnu zmluvu sú tieto všeobecné obchodné podmienky platné v znení účinnom ku dňu uzatvorenia kúpnej zmluvy.
- V prípade, ak si zmluvné strany dohodnú špecifické obchodné podmienky (napr. iný spôsob platby, iný termín doručenia a pod.), tieto budú uprednostnené pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
- V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto Všeobecných obchodných podmienok je alebo sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia. Strany sa zaväzujú bez zbytočného odkladu po tom, ako zistia, že niektoré z ustanovení kúpnej zmluvy alebo týchto Všeobecných obchodných podmienok je neplatné, neúčinné a/alebo nevykonateľné, nahradiť dotknuté ustanovenie ustanovením novým platným ustanovením, ktorého obsah bude v čo najväčšej miere plniť účel pôvodného ustanovenia.
- Fotografie uverejnené na webovom portáli predávajúceho podliehajú ochrane autorského práva podľa zákona č. 185/2015 Z.z. Autorského zákona v účinnom znení. Akékoľvek nakladanie s týmito fotografiami treťou osobou mimo webového portálu predávajúceho podlieha písomnému súhlasu predávajúceho a/alebo autora, a/alebo osôb, ktorých podobizeň je na týchto fotografiách zachytená.
- Kupujúci nesmie používať názov a logo predávajúceho, resp. reštaurácie na komerčné účely bez predchádzajúceho súhlasu predávajúceho, ak zo zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim nevyplýva niečo iné.
- V prípade, že vzťah súvisiaci s používaním webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje zahraničný prvok, potom platí, že strany sa dohodli, že na tieto vzťahy sa uplatňuje slovenský právny poriadok, a že súdom s výlučnou právomocou rozhodovať spory, ktoré vzniknú (vrátane všetkých otázok týkajúcich sa ich existencie, platnosti alebo ukončenia) je všeobecný súd na území Slovenskej republiky.
- Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.fajnota.sk. Právne vzťahy vyplývajúce z kúpnej zmluvy sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky tovaru.